خدمات اينترنتي خدمات اينترنتي .

خدمات اينترنتي

نكات مهم در انتخاب يك آتليه عروس

عكس و فيلم تنها چيزي است كه بعد از پايان مراسم عروسي براي شما باقي مي‌ماند و بسيار مهم است كه با اطلاعات كافي و مطابق با علايق و سليقه خودتان آتليه عروس مراسم را از بين صدها عكاس و آتليه موجود در بازار پيدا كنيد. در مقاله اين هفته تصميم داريم نكاتي را در خصوص انتخاب آتليه  عروسي تان به شما يادآور شويم تا در ثبت هر چه بهتر لحظات روز خاص زندگيتان كمكي كرده باشيم. اين اطلاعات به شما كمك مي‌كند كه وقتي از بين دو  عكس مي‌گوييد يكي بهتر از ديگري است،‌ علت واقعي تمايز آن‌ها را كه معمولا در ناخودآگاه شما شكل مي‌گيرد، تشخيص دهيد.
نكات فني مهم در انتحاب يك آتليه عروسي
نورپردازي:

با هر عكاسي حرفه‌اي و نيمه‌حرفه‌اي كه صحبت كنيد به شما خواهند گفت كه نور ۹۰٪ علت خوب يا بد شدن عكس‌هاست. وقتي كه به آلبوم نمونه كارهاي عكاسان نگاه كنيد متوجه خواهيد شد كه با نور به روش‌هاي مختلف بازي شده است. بعضي از عكاسان عكس هاي كاملا روشن و روح‌دار را ترجيح مي‌دهند در حاليكه برخي ديگر از نور صرفا در جهت ايجاد حس و هيجان استفاده مي‌كنند.
نورپردازي مناسب عكس  عروس

وقتي به نمونه كارهاي عكاسان و آتليه‌ ها نگاه مي‌كنيد به وضعيت نور در عكس‌‌ها توجه نماييد. آيا آن‌ها تاريك و احساسي هستند؟ روشن و رمانتيك هستند؟ هر عكاسي روش خاصي دارد. بعضي از آن‌ها «نور طبيعي عكاسي» را ترجيح مي‌دهند بدين معنا كه آن‌ها به جاي استفاده از نور فلش دوربين يا ساير تجهيزات توليد نور، از  نور طبيعي موجود در فضا استفاده مي‌كنند. هر وضعيت نوري براي عكاسان متفاوت است و عكسبرداري از مراسم عروسي در فضاي باز با نور خورشيد، توانايي كاملا متفاوتي نسبت به عكاسي در فضاي تاريك مي‌طلبد كه مي‌تواند در انتخاب آتليه مناسب به شما كمك كند.

 تركيب‌بندي:

بعد از نور به مهمترين نكته‌اي كه بايد در آلبوم عكس‌هاي نمونه كار عكاسها بايد دقت كنيد تركيب‌بندي عكس‌ها مي‌باشد. تركيب‌بندي به اين معني است كه عكاسان چگونه جايگاه مختلف اجزاي عكس را تنظيم مي‌كنند و چه روشي را براي گفتن داستان عكسي كه گرفته‌اند در پيش گرفته‌اند؟ عكسي كه داراي تركيب‌بندي مناسب باشد به خوبي مي‌تواند توجه مخاطب را به سمت سوژه اصلي جلب كند. به عنوان مثال به عكس زير دقت كنيد. عكاس در اين عكس، در حاليكه عروس در راهرو به سمت داماد مي‌رود، از پشت‌سر عروس و پدرش براي كادر بندي صورت داماد استفاده كرده است. با انجام اين كار وقتي به عكس نگاه مي‌كنيد نه تنها متوجه موقعيت و زمان عكس مي‌شويد بلكه مي‌توانيد از ديد عروس صورت داماد را ببينيد.

تجهيزات:

اينكه كانديدهاي عكاسي مراسم عروسي شما از چه تجهيزات يا مدل دوربيني استفاده مي‌كنند، يكي از سوالاتي متداولي است كه همه به شما توصيه مي‌كنند در مورد آن تحقيق كنيد. با فرض اينكه شما يك خوره تجهيزات و دوربين‌هاي عكاسي نيستيد پيگيري وسواس گونه اين سوال كاملا بيهوده است. به اين دليل كه اغلب افراد (حتي خود عكاس‌ها) نمي‌دانند بهترين دوربين موجود در بازار چه دوربيني است! منتهي وقتي نمونه كارهاي آتليه ها را مي‌بينيد به نوعي متوجه مي‌شويد كه هر عكاسي براي ارائه هر سبكي از تجهيزات خاص خود استفاده مي‌كند. بطور مثال براي گرفتن عكس رمانتيكي مانند عكس زير، از لنزي استفاده مي‌شود كه عكس داراي بافتي ملايم و شبح گونه گردد.


برچسب: آتليه، عكاسي، فيلمبرداري، آتليه عكاسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۴:۰۲:۴۶ توسط:علي خدارحمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :