خدمات اينترنتي خدمات اينترنتي .

خدمات اينترنتي

اينترنت چيست ؟

در اين مقاله سعي مي شود به زباني بسيار ساده به تاريخچه به وجود آمدن اينترنت و بعضي از كاربردهاي آن به صورت كلي بپردازيم.

اينترنت نام شبكه اي است كه در آن ميليونها كامپيوتر از سراسر جهان به هم متصل شده اند. اين كامپيوترها يا براي شركت هاي بزرگ مي باشند كه تنها برنامه نويسان قادربه ارتباط با آنها هستند يا اينكه از جمله كامپيوترهايي هستند كه در خانه مورد استفاده قرار مي گيرند.
از اينترنت براي ارتباط و تبادل اطلاعات در فرم هاي مختلف استفاده مي شود.با استفاده از Email مي توانيد نامه ها و انواع مختلف فايل ها را به كاربر ديگري بفرستيد. در Froum ها افراد مختلف در مورد موضوع يا موضوعات خاصي بحث مي كنند.با استفاده از Chat ميتوان همانند تلفن نوشتاري با افراد ديگر ارتباط بر قرار كرد .

علاوه بر اين در اين شبكه ميتوانيد به خريد كتاب يا پيدا كردن كار نيز مبادرت ورزيد. در طي سفر خود در دنياي وب ممكن است با چيزهايي مفيد يا غير مفيد برخورد كنيد.

شروع كار اينترنت چگونه بود؟

در اواخر دهه شصت و در جريان جنگ سرد ، دولت ايالات متحده تصميم گرفت كه راهي را ابداع كند كه از طريق آن در هنگام حملات اتمي ، خطوط ارتباطي باز باشند. در گذشته براي انجام اين كار يك مركز كنترل وجود داشت كه وظيفه انتقال پيام ها را بر عهده داشت . اگر يكي از اين مراكز مورد بمباران قرار مي گرفت تمامي شبكه ها از كار مي افتاد. در نتيجه اداره تحقيقات روي پروژه هاي پيشرفته (ARPA) تصميم به ايجاد يك شبكه كامپيوتري بدون مركز كنترل گرفت و در اوايل دهه نود شبكه ARPA تبديل به اينترنت شد.

ISP چيست؟

ISP  شركتي است كه از طريق آن به اينترنت، Email و ساير خدمات شبكه دست پيدا مي كنيد. كامپيوتر مركزي كه در ISP قرار دارد Server ناميده مي شود. اين كامپيوتر بزرگ براي ساير كامپيوترها اطلاعات تهيه مي كند.
شما كامپيوتري را در خانه يا محل كار در اختيار داريد و اين كامپيوتر با مودم به فراهم كننده خدمات اينترنت يا ISP متصل مي شود. در ضمن مودم وسيله اي است كه از طريق آن به اينترنت متصل مي شويد.
ميليونها عدد كامپيوتر به ISP متصل هستند و اين كامپيوترها يا مربوط به شركت هاي تجاري هستند يا مربوط به افراد شخصي مي شوند. در اين جا بايد اين مسئله را ذكر كرد كه اينترنت هيچ گونه مركز كنترلي ندارد.


برچسب: كامپيوتر، اينترنت، پردازنده، شبكه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۳۹۴ساعت: ۱۱:۳۱:۲۷ توسط:علي خدارحمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :