خدمات اينترنتي خدمات اينترنتي .

خدمات اينترنتي

نكاتي در مورد طراحي و چاپ تراكت هاي تبليغاتي

نكاتي در مورد طراحي و چاپ تراكت هاي تبليغاتي : تراكت (فرانسوي: Tract) يا فلاير (انگليسي: Flyer) نوعي تبليغات كاغذي است كه به‌قصدِ توزيع گسترده چاپ و در فضاهاي عمومي بين مردم پخش مي‌شود.تراكت‌ها گاهي روي در و ديوارها چسبانده مي‌شوند و گاهي هم مستقيماً به درِ خانه‌هاي مردم پست مي‌شوند. اين ها توضيحاتي هستند كه در ويكي پديا براي تراكت تبليغاتي ثبت شده است و تعريف مناسبي از اين روش برقراري ارتباط در كسب و كار ها ارائه داده است. اما قبل از اينكه تراكت تبليغاتي آماده پخش شود شما بايد سه مرحله را پشت سربگذاريد تا تراكتي را بين مردم پخش كنيد كه جواب دهي مناسبي داشته باشد و پول شما را دور نريزد.

اولين مرحله قبل از هركاري مانند ديگر روش هاي بازاريابي و تبليغات شناخت بازار هدفتان است. اگر شما ندانيد براي چه كساني مي خواهيد تراكت چاپ كنيد از كجا خواهيد دانست كه چه مطالبي براي آن ها مناسب است و آن ها  را به سمت شما جذب ميكند؟ شناخت بازار هدف فوايد زيادي براي شما خواهد داشت. هرچقدر اين شناخت شما كامل و جامع باشد در مراحل بعد كار ساده تري خواهيد داشت. شما با شناخت خوب از بازار هدف در مرحله طراحي خواهيد دانست كه چه چيزي در تراكت خود بنويسيد و از چه رنگ هايي استفاده كنيد و يا چه عكس هايي را به كار ببريد و در مرحله چاپ نيز خواهيد دانست كه چه مقدار و به چه تعداد بايد تراكت هاي خود را چاپ كنيد تا جوابدهي مناسبي داشته باشد. پس تا جايي كه مي توانيد قبل از هر گونه اقدام براي طراحي و چاپ تراكت از بازار هدفي كه مي خواهيد براي آن ها تبليغات كنيد اطلاعات كسب كرده و به آن ها نزديك شويد.

دومي مرحله در زمينه تراكت، طراحي است. هر چقدر طرح شما مناسب بازار هدفتان باشد ميزان موفقيت شما نيز به همان مقدار افزايش خواهد يافت. طراحي فقط قرار دادن چند نوشته و عكس كنار هم نيست. طراحي يعني انتخاب مناسب اندازه و نوع فونتي كه به كار ميبريد. يعني تناسب رنگ در طرح. يعني همخواني نوشته ها و تصاوير. طرح شما بايد از فونت، رنگ و تصاوير مناسبي پشتيباني شود. شايد با انتخاب اشتباه نوع فونت و اندازه اي كه به كار ميبريد پول شما را دقيقا به سمت سطل آشغال هدايت كند.

آخرين مرحله چاپ تراكت تبليغاتي شماست. چاپ در واقع تمام كننده زحمات شماست. در انتخاب كاغذ و نوع چاپي كه مي خواهيد استفاده كنيد دقت تمام را به خرج ببريد. خيلي سخت و نا اميد كننده خواهد بود اگر شما مراحل اول و دوم را به خوبي انجام دهيد و چاپ يا كيفيت پايين تمام زحمات شما را به هدر بدهد. پس اگر ميخواهيد براي چاپ تراكت هزينه كنيد از هرجاي كار كه زديد از نوع و كيفيت چاپ خود نزنيد كه ضربه بزرگي خواهيد خورد.

سايت تبليغاتي

مشاور تبليغاتي


برچسب: چاپ وتبليغات، چاپ افست، تبليغات، كارت ويزيت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۲۳:۵۹ توسط:علي خدارحمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :