خدمات اينترنتي خدمات اينترنتي .

خدمات اينترنتي

راهكارهايي براي عيب يابي كامپيوتر در منزل

در اين مقاله راهكارهايي براي عيب يابي كامپيوتر در منزل ذكر گرديده است.

 يكي از دغدغه‌هاي كاربران كامپيوتر اتفاقات و خرابي‌هاي ناگهاني مي‌باشد كه مانع استفاده آن‌ها از سيستم كامپيوتري و يالپ تاپ مي‌شود، برخي از اين خرابي‌ها با كوچكترين آگاهي و دانشي قابل برطرف شدن مي‌باشد و ديگر احتياجي نيست براي تعمير كامپيوتر يا تعمير لپ تاپ از متخصصين كامپيوتري كمك بگيريم. در اين مقاله نكات آموزش تعمير كامپيوتر ارائه مي‌گردد تا ديگر احتياجي نباشد تا با كوچكترين مشكلي نياز داشته باشيد كه سيستم كامپيوتري خود را در اختيار تعميركاران قرار دهيد.
 
دلايل روشن نشدن كامپيوتر
در بعضي مواقع بعد از فشردن دكمه  Power هيچ اتفاقي رخ نمي‌دهد و سيستم روشن نمي‌شود، در اين حالت قبل از هر اقدامي ابتدا اتصالات برقي را چك كنيد كه آيا كابل مربوط به مانيتور و كيس به پريز برق وصل هست يا خير؟ دومين مرحله بررسي كردن كليد ON/OFF مي‌باشد كه در پشت كيس قرار گرفته است، چنانچه از ول بودن تمامي سيم‌هاي و كابل ها اطمينان پيدا كرديد و مطمئن بوديد كه پريز انتخاب شده براي برق رساني هيچ مشكلي ندارد از اتصال درست منبع تغذيه به مادربرد اطمينان حاصل كنيد، در صورتي كه بررسي تمامي اين كارها نتيجه اي را در بر نداشت آنگاه تمامي قطعاتي كه به مادربرد وصل هستن را به غير از كابل برق از آن جدا كنيد چنانچه باز هم سيستم بالا نمي آيد يك يا دو قطعه از سيستم حتما معيوب است، در اين مورد به احتمال زياد مادربرد يا منبع تغذيه Case بايد براي تعمير كامپيوتر عيب يابي شود.
تعمير كامپيوتر زماني كه سيستم روشن مي‌شود ولي بالا نمي‌آيد
چنانچه بعد از روشن كردن سيستم كامپيوتري چراغ مربوط به دكمه پاورد روشن مي‌شود ولي سيستم يا همان ويندوز بالا نمي‌آيد بايد مثل روشي كه در مرحله قبل در مورد تعمير كامپيوتر آموزش داده شده، تمامي اتصالات به مادر برد به غير از كابل برق قطع شود و يكي يكي سخت افزارها وصل شود و سيستم روشن شود، با اين روش آزمون و خطا به راحتي درمي‌يابيد كه كدام قطعه معيوب است و مانع از بالا آمدن سيستم مي‌گردد. لازم به ذكر است كه امكان دارد چندين قطعه باهم مشكل داشته باشند.
كامپيوتر با بوق متناوب بالا مي‌آيد
بسيار پيش مي‌آيد كه بعد از اسمبل كردن سيستم زماني كه كامپيوتر را براي اولين بار روشن مي‌كنيم بلافاصله بعد از زدن دكمه پاور و وصل شدن جريان الكتريكي، سيستم كامپيوتري روشن مي‌شود و متناوبا بوق مي‌زند، اين مشكل در اكثر مواقع زماني اتفاق مي‌افتد كه RAM يا همان حافظه به درستي در اسلات رم جايگذاري نشده است، پس سيستم را خاموش كنيد و براي تعمير كامپيوتر حافظه را برداشته و دوباره جايگذاري كنيد. دقت داشته باشيد كه براي قرار دادن RAM در اسلات احتياج به فشار دادن بيش از حد نمي‌باشد زماني كه بيش از حد نيرو بخواهد مطمئن باشيد كه يك جاي كار اشتباه است.
كامپيوتر با بوق‌هاي سريع روشن مي‌شود
زماني كه سيستم روشن مي‌شود ولي بوق‌هاي سريع مي‌زند و سيستم بالا نمي‌آيد در مرحله اول كارت گرافيك را چك كنيد كه به درستي بر روي AGP قرار گرفته باشد، البته ممكن است چندين مشكل ديگر نيز دلايل رخ دادن اين عيب باشد ولي در اين مورد نحوه قرارگيري كارت گرافيك بر روي اسلات مربوطه مهم‌ترين علت ذكر شده است.
دلايل خاموش شدن كامپيوتر
چنانچه سيستم كامپيوتري شما روشن مي‌شود اما بعد مدت كوتاهي دوباره خاموش مي‌گردد علت آن به احتمال زياد گرم شدن CPU باشد است ، پس اول بررسي كنيد كه فن آن به درستي كار مي‌كند يا خير؟ چك كنيد كه فن به درستي و كاملا موازي با CPU نصب شده است يا خير. اطمينان پيدا كنيد كه هيت سينكي استفاده مي كنيد كه ساخت سازنده CPU شماست. هيت سينك اگر درست نصب شود بيش از آنچه نياز است خنك كاري انجام مي دهد.
صفحه آبي مرگ چيست؟
صفحه آبي كه در آن كد مربوط به خطا عنوان مي‌شود بيشتر در لپ تاپ‌ها مشاهده مي‌گردد، اين صفحات كه معمولا در هنگام نصب سيستم عامل بر روي لپ تاپ رخ مي‌دهد داراي يك شماره كد است كه به راحتي با سرچ آن شماره كد مي توانيد متوجه شويد كه اين خطا كه كدام بخش از سيستم مربوط مي شود البته تجربه نشان داده است كه بيشتر اين خطاها در رابطه با RAM مي باشد.
 تعمير نوت بوك

 


برچسب: تعمير لب تاب، تعمير نوت بوك، تعمير كامپيوتر، تعمير تبلت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۱۲:۵۴:۲۷ توسط:علي خدارحمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :