خدمات اينترنتي خدمات اينترنتي .

خدمات اينترنتي

آشنايي با شغل كارشناس پشتيباني نرم افزار


اگر به كامپيوتر و نرم افزار علاقه داريد، از حل كردن مشكلات ديگران لذت مي بريد و فرد خلاقي هستيد، اين كار به شما پيشنهاد مي شود.

كارشناس پشتيباني نرم افزار مانند كارشناس استقرار، معمولا در شركت هاي توليد كننده نرم افزار و يا مراكز تعميرات و پشتيباني، وظيفه حل مشكلات كاربران نرم افزار را بر عهده دارد. در اغلب شركت هاي توليد كننده نرم افزار يك بخش به نام واحد پشتيباني وجود دارد كه در آن افراد متخصص پشتيباني به ارائه خدمات به مشتريان شركت مي پردازند. براي روشن شدن مطلب چند مثال به شرح زير ارائه مي دهيم :

در صورتي كه شما كارشناس پشتيباني از نرم افزارهاي شركت مايكروسافت (توليد كننده سيستم عامل Windows و برنامه هاي كاربردي مثل Office ) باشيد، در طول روز احتمالا كاربران بسياري كه از نرم افزارهاي مذكور استفاده مي كنند از طريق مختلف مثل ايميل، تلفن، چت آنلاين و يا سرويس هاي خاص شركت، با شما ارتباط برقرار كرده و براي حل مشكلات بوجود آمده در نرم افزار يا پاسخ به سوالات شان، از شما درخواست راهنمايي و كمك مي كنند و شما بايد مشكلات آنها را حل كرده و يا اينكه به سوالات فني و تخصصي آنها پاسخ بگوييد.

ممكن است كه شما كارشناس پشتيباني نرم افزار در يكي از شركت هاي ايراني توليد كننده محصولات نرم افزاري حسابداري باشيد. در اين صورت ممكن است يك كاربر از شركت مشتري با شما تماس بگيرد و در خصوص ايجاد اشكال در صدور سند حسابداري در سيستم نرم افزاري از شما سؤال نمايد. در اين حالت شما بايد بهترين راه حل را براي رفع مشكل مشتري سازمان خود پيدا كرده و به او پيشنهاد كنيد.

در ۲ مثال فوق و مثال هايي از اين قبيل، شما به عنوان يك كارشناس خبره پشتيباني لازم است نسبت به وظايف خود كاملا آگاه بوده و از تخصص بالايي در كار خود برخوردار باشيد، چون در غير اين صورت امكان ارائه خدمات مناسب به مشتريان را نخواهيد داشت.

قبلا ارائه خدمات پشتيباني نرم افزار در بسياري از موارد به صورت حضوري و در محل مشتري صورت مي گرفت، اما امروزه در پي گسترش شبكه هاي اطلاعاتي و اينترنت با سرعت مناسب در خانه ها و شركتها، بسياري از شركت ها خدمات پشتيباني خود را به صورت آنلاين و با استفاده از ابزارهاي مبتني بر اينترنت به مشتريان ارائه مي دهند. مطمئنا اين كار از هزينه هاي پشتيباني آنها بسيار مي كاهد و بهره وري كار كارشناسان پشتيباني را به طرز چشمگيري افزايش مي دهد.

نكته ديگر اينكه گاهي اوقات شما به عنوان كارشناس پشتيباني نرم افزار تنها به دانش فني و كامپيوتري نياز داريد، ولي گاهي اوقات براي اينكه كار خود را به درستي انجام دهيد، به اطلاعات و تخصص هاي ديگري غير از تخصص فني نياز خواهيد داشت. به عنوان مثال اگر وظيفه شما پشتيباني از نرم افزار حسابداري است، بايد علاوه بر شناخت كامل ساختار نرم افزار، بانك اطلاعاتي مورد استفاده و ساير موارد نرم افزاري، به مباحث حسابداري و مالي نيز احاطه داشته باشيد.

كارشناس پشتيباني و كارشناس استقرار نرم افزار ويژگي هاي مشترك كاري زيادي با يكديگر دارند و در بسياري از مواقع پست هاي خود را با يكديگر جابجا مي كنند و گردش شغلي در اين حوزه زياد است.
در ادامه با وظايف و مسئوليت ها، دانش و مهارت مورد نياز، تحصيلات لازم و نحوه ورود به شغل، فرصت هاي شغلي و بازاركار، درآمد و تيپ هاي شخصيتي متناسب با اين شغل آشنا مي شويد.
وظايف كارشناس پشتيباني نرم افزار

    نصب مجدد نرم افزار بر روي سرور يا كامپيوتر مشتري در صورت خرابي آن پس از استقرار و نصب اوليه
    انجام تنظيمات مورد نظر مشتري در نرم افزار با توجه به نيازهاي جديد بوجود آمده براي او
    شركت در جلسات داخلي گروه پشتيباني براي هماهنگي بيشتر با اعضاي تيم
    آموزش مشتريان در خصوص نحوه استفاده از نرم افزار، اخذ گزارش ها و روش برخورد با خطاهاي احتمالي
    شركت در كلاس هاي آموزشي تخصصي براي ارتقاء سطح دانش و مهارت خود
    ارائه گزارش هاي دوره اي به مدير پشتيباني
    دانش و مهارت مورد نيازكارشناس پشتيباني نرم افزار
    علاقه به حوزه كامپيوتر و فناوري اطلاعات
    تسلط كافي در كار با كامپيوتر و نرم افزارهاي مربوطه
    دقت و توجه به جزئيات
    توان حل مساله
    توان تصميم گيري به موقع و درست
    مهارت آموزش دادن به ديگران
    مهارت هاي ارتباطي مناسب


برچسب: كامپيوتر، اينترنت، پردازنده، شبكه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۹:۱۹:۲۹ توسط:علي خدارحمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :