خدمات اينترنتي خدمات اينترنتي .

خدمات اينترنتي

سخت افزار رايانه چيست؟

سخت افزار معادل فارسي عبارت Hardware است. اگر به تازگي با كامپيوتر آشنا شديد، حتماً اين اصطلاح براي شما گنگ است. اما نگران نباشيد. در اين مقاله كه به زبان ساده تعريف كاملي از سخت افزار به شما ارائه مي‌دهم، مي‌فهميد كه به چه چيزي سخت افزار مي‌گويند. ولي حقيقتاً سخت افزار رايانه چيست؟

سخت افزار در دنياي غير رايانه‌اي هم براي خود داراي مفهومي وسيع است. ولي ما در اينجا به مفهوم آن در دنياي رايانه اشاره مي‌كنيم. هر چند كه مفهوم سخت افزار در همه جا يكي است.

سخت افزار شامل كليه قطعات كامپيوترمي باشد از قبيل:

1) مادربرد
2) CPU
3) كيس و پاور
4) فلاپي ديسك
5) هارد ديسك
6) سي دي رام
7) كارت صدا
8) كارت فكس مودم
9) كارت گرافيك
10) كي بورد
11) مانيتور
12) ماوس
13) پلاتر
14) پرينتر
15) كارت شبكه
16) كارت TV
17) كارت I/O
18) قلم نوري
19) RAM
20) رسيور كارت
21) اسكنر

 


برچسب: سخت افزار، هارد ديسك، كارت شبكه، قطعات،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۱۲:۵۲:۵۹ توسط:علي خدارحمي موضوع:

دستگاه جانبي چيست؟

دستگاه جانبي يا دستگاه جنبي (به انگليسي: Peripheral) دستگاهي است كه به كامپيوتر وصل شده و ظرفيت و كاربري آن را بالا مي‌برد، اما قطعه اصلي رايانه به حساب نمي‌آيد.دستگاه جانبي  مي‌تواند به وسيلهٔ كابل يا بدون كابل (مثلاً از طريق فروسرخ يا امواج راديويي) به رايانه متصل شود.

 

برخي دستگاه‌هاي جانبي


    ابزار ذخيره‌سازي داده‌ها
    نمايشگر
    چاپگر
    اسكنر

   وب بين (وب كم)

    بلندگو
    دوربين ديجيتال

 

 


برچسب: قطعات كامپيوتر، مودم، فلش مموري، لوازم جانبي كامپيوتر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۱۲:۴۶:۲۶ توسط:علي خدارحمي موضوع:

آيا مهم ترين نكات طراحي سايت را مي دانيد؟

در اين مطلب مي خواهيم نكات مهمي را كه براي طراحي سايت خود بايد رعايت كنيد را برايتان شرح دهيم. رعايت كردن اين نكات مي تواند رابط كاربري زيبا و راحت تري را در اختيار مشتريان، كاربران و بازديدكنندن وبسايت شما قرار دهد. انجام اين نكات به مرور زمان و به روز رساني آنها در نهايت به محبوب شدن و پربازديد شدن سايتتان كمك مي كند.

انتخاب يك دامين مناسب

نام دامين، آدرس اينترنتي وب سايت شما مي باشد. تمامي وب سايت ها بايد قبل از ورود به دنياي اينترنت و سايت، نام دامين داشته باشند. اگر شما براي ترويج و تبليغ كسب و كار خود بودجه تبليغاتي در نظر گرفته ايد، راهي سود آور وجود دارد، آن هم اين است كه قبل از طراحي سايت، نام دامنه اي انتخاب كنيد كه نزديك به نام كسب و كار شما است، تا كاربران به محض ديدن نام دامين شما، دريابند كه كار شما چيست و چه خدماتي ارائه مي دهيد. اما اگر بودجه كافي نداريد سود آورترين راه اين است كه نام داميني انتخاب كنيد كه يك كلمه كليدي را شامل شود. در اين صورت وقتي مردم عبارت و كلمه خاصي را جستجو مي كنند احتمال اين كه سايت شما نيز جزو نتايج جستجو باشد، بيشتر خواهد بود. از نامي استفاده كنيد كه با زمينه و اهداف كاري شما متناسب باشد.

رعايت استاندارد طراحي

به استانداردهاي طراحي وب سايت توجه كنيد. در اينترنت وب سايت هايي وجود دارد كه از بيش از 6 يا 8 فريم در صفحه استفاده كرده اند. استفاده از تكنيك هاي غير متعارف و عدم توجه به استانداردها هرچند ممكن است باعث زيبايي وب سايت شود، اما باعث ناراحتي برخي ديگر از بازديد كنندگان سايت خواهد شد.

سرعت بارگزاري سايت

هر روز به تعداد افرادي كه از اينترنت استفاده مي كنند افزوده مي شود، اما اين بدين معني نيست كه سرعت اتصال آن ها به اندازه سرعت اتصال شماست. تحقيقات و مطالعات اخير نشان داده است كه سرعت لود صفحه مهم ترين فاكتور رنكينگ مي باشد. يك مشتري بالقوه علاقه و اشتياق خودش را براي ديدن وب سايت شما از دست مي دهد اگر بعد از چند ثانيه هيچ بخشي از سايت بالا نيايد. پس سايت خود را سبك و روان طراحي كنيد تا بتوانيد مشتريان و بازديدكنندگان را راضي نگه داريد.

مطالب و محتواي سايت

درباره محتواي وب سايت خود فكر كنيد. هر چقدر كه وب سايت شما زيبا طراحي شده باشد چنانچه اطلاعات مورد نياز كاربران را ارائه ندهيد، از شما رو برمي گردانند. كاربران به دنبال اطلاعات و محتوا به سايت شما آمده اند و وب سايت بايد به آنها حس خوبي از يافتن اطلاعات درست، مفيد و سهل الوصول همراه با زيبايي گرافيكي القا كند. در ارائه اطلاعات و توضيحات دست و دل باز باشيد، شايد برخي از اطلاعات ساده اي كه به نظر شما حائز اهميت نيستند براي كاربران وب سايت شما بسيار جذاب باشند.

رنگبندي سايت

رنگ ها مي توانند نقش مهمي در طراحي سايت شما داشته باشند. حتي بيشتر از چيزي كه فكرش را مي كنيد. رنگ ها بر قابليت استفاده سايت تأثير مهمي دارند. علاوه بر رنگ هايي كه در كنار هم جلوه خاص و زيبايي را به سايت شما مي بخشند، رنگ هايي هم وجود دارند كه كاربران به محض ديدن آنها سايت شما را ترك ميكنند. موارد ذكر شده تنها تعدادي از نكات مهم در طراحي سايت مي باشد كه هر چند ابتدايي، ولي بسيار كاربردي و پر اهميت هستند كه در عين سادگي بسياري از صاحبان سايت به آن ها توجه نمي كنند. پس آن ها را حتماً جدي بگيريد و آنها را امتحان كنيد. در پايان نتيجه را نسبت به حالت قبل مقايسه كنيد و متوجه تأثيرات اين نكات شويد.
دستيابي آسان به موضوع (حداقل كليك)

اين نكته بسيار مهم است. بين بازديدكنندگان و اطلاعات، حداقل كليك ممكن را در نظر بگيريد تا بازديدكننده مجبور نباشد براي دستيابي به اطلاعات مورد نيازش چندين بار كليك كند. كليك كردن زياد باعث مي شود كه بازديدكنندگان سايت را ترك كنند.

بهينه سازي سئو سايت

طراحي صفحات وب

 


برچسب: طراحي وب، طراحي سايت، طراحي وب سايت، طراحي صفحات وب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۱۲:۴۴:۲۶ توسط:علي خدارحمي موضوع:

تبلت بهتر است يا لپ‌تاپ؟

يكي از دلايلي كه يك تبلت به لپ‌تاپ ارجحيت دارد، عمر بسيار طولاني‌تر باتري آن است.

 تبلت‌ها به خاطر نوع طراحي‌شان در مقايسه با رايانه‌هاي معمولي، سبك‌ترند و حمل و انتقال‌شان به نسبت راحت‌تر است و شايد بعضي از انواع آن هنوز داراي وزن بالايي باشند و به راحتي در دست جاي نگيرند، اما زماني كه كاربر آن را برروي پا و يا هر سطح ديگري بگذاريد، عالي هستند و لپ‌تاپ هم كه جزو وسايل قابل حمل و متحرك محسوب مي‌شود، زماني را براي روشن شدن مي‌گيرد و معمولا بعد از مدتي استفاده، گرماي غيرقابل تحملي توليد مي‌كند.

 در استفاده از گوشي‌هاي هوشمند، با اين‌كه دسترسي راحتي به اينترنت وجود دارد اما مطالعه يك صفحه اينترنتي برروي تبلت در مقايسه با گوشي همراه كه از نسخه ديگري از وب‌سايت‌ها استفاده مي‌كنند و بسيار ريز و كوچك است، لذت‌بخش‌تر خواهد بود.
گفتني است وجود يك تبلت در محل كار، مي‌تواند براي انجام كارهاي ابتدايي مثل چك كردن اي‌ميل‌ها و رسيدگي به برنامه‌ها كاملا موثر باشد و حتي اگر در مدارس، اين امكان فراهم شود كه نسخه ديجيتالي كتاب‌هاي درسي به دانش‌آموزان معرفي شود، آنها هم مي‌توانند با ذخيره كتاب‌ها در تبلت و همراه بردن آن، از لحاظ اقتصادي نيز به صرفه است.

 تبلت‌ها براي بازي و سرگرمي عالي هستند و از آن‌جا كه تبلت‌ها فقط يك صفحه نمايشگر بزرگ هستند، بهترين وسيله براي تماشاي فيلم و برنامه‌هاي تلويزيوني به شمار مي‌روند.
لازم به ذكر است بازي‌ها تنها گزينه‌اي نيستند كه مي‌توانيد روي تبلت دانلود كنيد. بعضي از انواع تبلت‌ها كه ارزش بيش‌تر هزينه كردن را دارند، مجهز به فروشگاهي هستند كه مي‌توان برنامه‌هاي جانبي زيادي را از آن خريد و سطح كاربري دستگاه را ارتقاء داد و در ضمن، كاربر راحت‌تر مي‌تواند تمام برنامه‌هاي مورد علاقه‌ خود را در تبلت نصب كنند، بدون اينكه نياز به وارد كردن رمز ثبت يا رمز خريد محصول داشته باشند.

 اكثر لپ‌تاپ‌ها قبل از اتصال به پريز برق، حدود ۲ ساعت و نيم شارژ نگه مي‌دارند، در صورتي كه آي‌پد را مي‌توان براي يك روز كامل، بدون نياز به اتصال به پريز برق استفاده كرد و حتي گوشي هوشمند HTC مدل Driod Incredible حداقل دو بار در روز نياز به شارژ دارد و اگر كاربري اينترنت را هم به آن اضافه كند، بيش‌تر از اين هم خواهد شد و اين‌كه كاربر مجبور باشد شارژر لپ‌تاپ يا گوشي را مدام حمل كند يا دائم دنبال يك پريز برق بگردد، قاعدتا سخت خواهد بود.
فروشگاه لپ تاپ

 pc


برچسب: كامپيوتر، لب تاب، نوت بوك، تبلت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۱۲:۴۲:۴۸ توسط:علي خدارحمي موضوع:

آشنايي با فناوري وايمكس

وايمكس (WiMAX) مخففي است براي قابليت تبادل و استفاده‌ اطلاعات در سطح جهاني براي دستيابي از طريق مايكروويو يا همان Worldwide Interoperability for Microwave Access. وايمكس به لحاظ سهولت دسترسي، پهناي باند وسيع و پوشش بي‌سيم پديده‌اي يگانه در عرصه‌ ارتباطات است. شبكه‌هاي وايمكس به راحتي مي‌توانند در محدوده‌ وسيعي، امكان استفاده از اينترنت پرسرعت را براي سازمان‌ها، شركت‌هاي تجاري و منازل مسكوني فراهم آورند.

اين فناوري در حالت ايده‌آل ۵۰ كيلومتر برد دارد و سرعت دسترسي ۷۰ مگابيت‌ بر ثانيه را تامين مي‌كند. يكي از ويژگي‌هاي مهم وايمكس اين است كه علاوه بر انتقال داده، از انتقال صوت و تصوير نيز بدون محدوديت حجمي و زماني پشتيباني مي‌كند.

براي راه‌اندازي شبكه وايمكس نياز به تجهيزات شبكه راديويي و هسته شبكه بي‌سيم و مودم وايمكس (CPE) مي باشد. مي‌توانيد بسته به نياز خود از بين مودم‌هاي جيبي همراه، مودم هاي داخلي (Indoor) و مودم هاي بيروني (Outdoor) يكي را انتخاب كنيد.


برچسب: wimax، اينترنت پرسرعت، تجهيزات شبكه، مودم وايمكس، وايمكس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۱:۰۴:۱۴ توسط:علي خدارحمي موضوع:

آشنايي با بازاركار رشته IT

يكي از مهم‌ترين عوامل جذب نيرو در بازار كار توجه به نيازهاي جامعه هنگام تربيت دانش‌آموختگان است. در حال حاضر بازار كار ايران، بيش از هر چيز به تكنسين فناوري اطلاعات نياز دارد. لذا با توجه به رشد فناوري اطلاعات در كشور، زماني به مهندس IT احتياج خواهيم داشت كه برنامه‌هاي وسيع و مديريتي در اين حوزه داشته باشيم و IT تا لايه‌هاي عمقي جامعه نيز پيش رفته باشد.
در ادامه با بازاركار رشته مهندسي فناوري اطلاعات بيشتر آشنا مي شويد.

بازار كار رشته مهندسي فناوري اطلاعات
۱- مطالعه، بررسي و امكان سنجي سخت افزار، شبكه و نرم افزار مورد نياز
۲- جمع آوري، سازمان دهي، طبقه بندي اطلاعات
۳- ايجاد و نگهداري نرم افزارهاي مورد نياز مانند پست فارسي و ابزار جستجوي اطلاعات فارسي
۴- طراحي و پياده سازي شبكه هاي محلي
۵- مطالعه و بررسي ابزار مخابراتي مناسب براي انتقال اطلاعات
۶- مطالعه و بررسي سيستم‌ نرم افزاري مناسب براي سازماندهي و استفاده از اطلاعات مانند سيستم‌هاي عامل و سيستم‌هاي بانك اطلاعاتي
۷- مطالعه و شناسايي شيوه‌هاي جديد براي اطلاع رساني

بازار كار رشته امنيت
۱- توليد محصولات نرم افزاري و سخت افزاري مانند:
– ديوار آتش ( fire walls )
– سيستمهاي كنترل نفوذ ( Honey pots )
– سيستمهاي تشخيص نفوذ ( IDS & IPS )
– سيستمهاي پالايش ( Filters)
2- فراهم سازي امنيت لازم براي تراكنش‌هاي مالي بانك‌ها
۳- فعاليت در مراكز داده و شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت براي تامين امنيت سرورها

بازار كار رشته تجارت الكترونيك
۱- فعاليت در بانك‌ها حول محور پول الكترونيك مانند:
– بانكداري اينترنتي
– بانكداري از طريق موبايل
۲- ايجاد سايت‌هاي ارائه دهنده خدمات تجارت الكترونيك

مكان‌هايي كه در ايران مي توان در آن‌ها مشغول به كار شد
۱- شركت‌هاي نرم افزاري مانند همكاران سيستم و پرورش داده‌ها
۲- شركت‌هاي سخت افزاري
۳- شركت‌هاي ارتباطي و شبكه
۴- شركت‌هاي مخابراتي
۵- شركت‌هاي تجاري مانند بانك‌ها و ديگر موسسات مالي و اعتباري

لازم مي دانيم به بازار كار خارج از ايران هم اشاره اي داشته باشيم:
پيش از هر چيز شايان ذكر است كه به دليل نزديكي ميدان‌هاي فعاليت در هر دو رشته مهندسي كامپيوتر و IT، بازار كار و فعاليت‌هاي اقتصادي نيز در اين دو رشته بسيار به يكديگر نزديك است و داوطلبين كار در خارج نه بر اساس يكي از اين دو رشته تحصيلي بلكه بر پايه توانايي‌هاي فردي مي‌توانند گوي سبقت را جهت در اختيار گرفتن شغل (مسلما مرتبط با كامپيوتر)بربايند.


برچسب: مهندس سخت افزار، مهندس نرم افزار، مهندسي IT، مهندسي فناوري اطلاعات،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۱:۰۱:۴۵ توسط:علي خدارحمي موضوع:

نكاتي براي طراحي وب سايت

به جرات مي توان گفت بيش از ۷۰ درصد از طراحي وب سايت ها چنين اصولي مورد توجه قرار نگرفته است. در اين مقاله به نكاتي اشاره مي شود كه توجه به آنها در بالا بردن كيفيت سايتهاي اينترنتي نقش بسزايي دارند.

استفاده از اطلاعات منحصر به فرد در وب سايت
از ميان معيارهاي موفقيت يك طراحي وب سايت، داشتن مطالب و اطلاعات مفيد از مهمترين اين معيارها به شمار مي رود. داشتن سايتي با اطلاعات منحصر به فرد بهترين برگ برنده است. پس سعي كنيد در وب سايت خود مطالب سودمند و غير تكراري قرار دهيد. منبع مطلب بودن بهتر از انبار مطالب سايتهاي ديگر بودن است.

سرعت بارگذاري (load) صفحات
به معناي مقدار زماني است كه صفحه وب سايت يا وبلاگتان به طور كامل بارگذاري و قابل استفاده مي شود سرعت بارگذاري ، از مهمترين نكات در طراحي سايت توجه به سرعت بارگذاري (load) صفحات سايت است كه علي رغم اين اهميت، كمتر به آن توجه مي شود. با استفاده از تكنيكهاي برنامه نويسي و طراحي سايت، سرعت بارگذاري صفحات را تا حد امكان افزايش دهيد. دقت داشته باشيد كه اكثر كاربران، تحمل زيادي ندارند.

ارتباط بين صفحات سايت
اگر وب سايتي با بيش از يك صفحه داريد آن را طوري طراحي كنيد كه كاربران با حداقل تعداد كليك بتوانند به ديگر صفحات مورد نظرشان منتقل شوند. به عبارت ديگر لينك صفحات اصلي و مرتبط را در همه صفحات سايت بگنجانيد.

به روز رساني وب سايت

از ديگر عوامل موفقيت يك سايت به روز رساني آن است. براي حفظ بازديد كنندگان سايت خود سعي كنيد سايت خود را به محلي متروكه تبديل نكنيد. حتي اگر مطلب مهمي براي ارائه كردن در سايت نداريد، با اضافه كردن يك خط نوشته به كاربران اطلاع مي دهيد كه اين سايت هنوز زنده است.

امكان جستجو در سايت
در صورت امكان قابليت جستجو در مطالب سايت را در همه صفحات قرار دهيد.

bold كردن كلمات كليدي و مهم در وب سايت
در مقالات و متون طولاني قرار گرفته در سايت، كلمات و عبارات كليدي را پر رنگ كنيد. با اين كار به كاربران اجازه مي دهيد بدون مطالعهء كل مطلب، يك طرح كلي در مورد آن در ذهن خود فرض كنند.

ارتباط با سايت هاي مرتبط
با سايتهاي مرتبط با زمينه ي فعاليت سايت خود ارتباط برقرار كنيد. در چنين ارتباطاتي نتايج بسيار سودمندي براي وب سايت تان پنهان است.

انتخاب عناوين مناسب براي صفحات وب
عناوين مناسب براي صفحات وب از مهمترين فاكتورها براي بهينه سازي وب سايت در موتورهاي جستجو به شمار مي آيد. عنوان هر صفحه را با توجه به موضوع آن صفحه تعيين كنيد.

استفاده كمتر از فايلهاي فلش در طراحي سايت
فلش ها بسيار جذاب و زيبا هستند ولي زيبايي آنها هميشه در طراحي وب سايت نمايان نمي شود. بعضي از كاربران سايت شما ممكن است به علت نصب نبودن flash player امكان مشاهده ي تمامي بخش هاي سايت را نداشته باشند و در اين صورت در اغلب مواقع با يك كليك از سايتتان خارج مي شوند. در اين حالت ممكن است كاربر قسمت عمده يا كوچك وب سايتتان را نبيند و باعث شود وب سايتتان زشت و غير استاندارد جلوه كند.

سازگاري وب سايت با همه مرورگرها
اطمينان حاصل كنيد كه سايت شما در همه مرورگرهاي معروف همچون Internet Explorer ، FireFox و … به درستي به نمايش در مي آيد. همه كاربران در اينترنت از نرم افزار يكساني استفاده نمي كنند.


برچسب: برنامه نويسي، بهينه سازي سايت، سئو، طراحي سايت، طراحي وب سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۱:۰۰:۳۷ توسط:علي خدارحمي موضوع:

بك لينك در طراحي سايت و نكاتي مهم در اين رابطه

يكي از نكات بسيار مهمي كه در هنگام طراحي سايت و پس از آن بايد به آن توجه ويژه اي شود، سئو سايت مي باشد. حضور در صفحات نخست و رتبه هاي ابتدايي در نتايج جستجو آسان نبوده و مستلزم رعايت نكات مهمي در اين زمينه مي باشد. يكي از عوامل مهم و كاملا تاثير گذار در اين امر بك لينك در طراحي سايت است. بك لينك ها به عنوان معرف سايت شما از طريق سايت هاي ديگر (سايت هايي كه از آن ها بك لينك داريد) طراحي سايت شما را به عنوان سايت منبع و مرجع براي موتور هاي جستجو معرفي كرده و در نتيجه آن ها نيز اهميت زيادي به طراحي وب سايت شما داده و در كنار ساير معيار هاي سئو سايت مانند طراحي سايت ريسپانسيو ، طراحي سايت بر اساس اصول سئو ، استفاده از استاندارد هاي طراحي سايت و… باعث بهبود و كاهش رتبه سايت شما در نتايج جستجو خواهد شد.

انواع بك لينك در طراحي سايت

بك لينك در طراحي سايت به دو دسته تقسيم مي شوند:
1- بك لينك هاي dofollow

اين نوع بك لينك ها از نوع دنبال شونده بوده و معناي آن ها براي موتور هاي جستجو اين است كه اين نوع بك لينك ها در طراحي سايت مهم بوده و بايد آن ها را دنبال كند.
2- بك لينك هاي nofollow

بك لينك هاي nofollow براي موتور هاي جستجو اهميت كمتري داشته و هنگام مواجه شدن با اين نوع بك لينك ها با اينكه به آن ها اهميت مي دهند ولي آن ها را دنبال نمي كنند.
ارزش بك لينك هاي dofollow از بك لينك هاي nofollow بسيار زيادتر بوده و تا جايي كه امكان دارد بايد بك لينك هاي ما از نوع dofollow باشند.

در چه جاهايي بايد از بك لينك در طراحي سايت استفاده كرد؟
بك لينك ها از هر جايي مي توانند به طرف سايت ما داده شوند ، ولي هرچه سايت ها معتبر تر باشند ، بك لينك ها نيز اهميت بيشتري پيدا كرده و تاثير زيادتري بر روي سئو سايت ما خواهند گذاشت. معمولا بك لينك گيري از سايت هاي معتبر سخت تر از ساير وب سايت ها مي باشد ولي با توجه به هدفي كه شما از طراحي سايت داريد ، اين عمل با توليد محتواي آموزنده، علمي و مفيد مي تواند محقق شود.
فروم ها ، انجمن ها و تالار هاي گفتگو
شما مي توانيد با حضور در اين مكان ها و استفاده بهينه از فرصت هايي كه در اختيار شما قرار داده مي شود، اقدام به بك لينك دهي نوع dofollow براي سايت خود كرده و همچنين تبليغ و جذب بازديد كننده از آن ها نيز بپردازيد.


برچسب: بك لينك، بهينه سازي سايت، خدمات اينترنتي، سئو، طراحي سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۲۳:۵۰ توسط:علي خدارحمي موضوع:

نكاتي مفيد براي خريد مودم WIFI

داشتن يك مودم با كيفيت و قدرتمند مي تواند به كاربر كمك كند مشكل كمتري در برقراري اتصال به شبكه داشته باشد. با توجه به اين كه امروزه بيشتر كاربران به جاي رايانه هاي روميزي و PC از لپ تاپ و تبلت استفاده مي كنند و اغلب در هر خانه اي بيش از يك سيستم رايانه اي براي اتصال به اينترنت وجود دارد، مودم هاي بي سيم يا همان WiFi از محبوبيت بالاتري برخوردار شده اند.
با ما همراه شويد تا با نكاتي كاربردي براي انتخاب يك مودم WiFi مناسب آشناشويد.
بيشتر مودم هاي WiFi داراي ۴ پورت LAN هستند، يعني مي توان ۴ سيستم PC يا لپ تاپ را به صورت مستقيم به آن ها وصل كرد. البته مودم هاي بي سيم تك پورت هم در بازار وجود دارد كه نسبت به مدل هاي 4 پورت ارزان تر است.
در ضمن برخي از مودم هاي بي سيم داراي ۲ يا ۳ آنتن هستند كه عملكرد آن ها را بهتر مي كند، اين نوع مودم ها اگرچه كمي گران تر هستند اما براي محيط هاي بزرگ مانند شركت ها يا خانه هاي بزرگ مناسب ترند.
همه مودم هاي بي سيم و روترها در محدوده فركانسي ۲٫۴ گيگاهرتز كار مي كنند. مودم هاي بي سيم به لحاظ برد و محدوده پوشش، سرعت انتقال اطلاعات و كيفيت ارسال سيگنال باهم فرق دارند؛ ما در زير براي انتخاب بهتر، مشخصات اين نوع مودم ها را شرح مي دهيم:
مودم هاي بي سيم سري A و B: اين مودم ها قديمي ترين نوع مودم هاي بي سيم هستند كه پوشش داخلي آن ها بسيار ضعيف تر از مودم هاي بي سيم سري N و G است و محدوده پوشش داخلي اين مودم ها حدود ۱۵ متر و پوشش خارجي آن ها ۲۳ متر است.
مودم سري G: حرف G در مودم هاي بي سيم مخفف كلمه Good است. مودم هاي بي سيم سري G در حال حاضر در بسياري از موارد قابل استفاده هستند و مي توانند گزينه مناسبي براي استفاده خانگي باشند.
پوشش داخلي مودم بي سيم اين سري حدود ۴۶ متر و پوشش خارجي اين نوع مودم ها حدود ۹۱ متر است كه تقريبا ۲ برابر محدوده اي است كه مودم هاي سري A و B مي توانند پوشش دهند. مودم هاي بي سيم سري G همچنين مي توانند اطلاعات را با حداكثر سرعت ۱۲۸ مگابايت در ثانيه انتقال دهند و از نظر قيمت نسبت به سري A و B گران تر اما نسبت به سري N ارزان تر ند.
مودم هاي سري N: حرف N در مودم هاي بي سيم مخفف Newest Generation به معني جديدترين نسل است. اين مودم ها بهترين گزينه براي استفاده كاربران خانگي و تجاري و شركت ها و محيط هاي بزرگ تر هستند. پوشش داخلي مودم هاي بي سيم سري G حدود ۷۶ متر و پوشش خارجي ۸۲ متر است كه در مقايسه با سري هاي ديگر بهتر و با كيفيت ترند.


برچسب: خريد مودم، مودم، مودم wifi، مودم بي سيم، مودم واي فاي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۲۲:۲۵ توسط:علي خدارحمي موضوع:

نكاتي مفيد براي خريد «وب كم»

يكي از وسايل جانبي كه امروزه هر كاربر مشتاق به وب گردي و برگزاري كنفرانس هاي آنلاين نياز دارد، وب كم (webcam) است، دوربين هاي كوچك ديجيتالي كه به رايانه متصل مي شوند و مي توانند عكس هاي ديجيتال را با سرعت بالا بگيرند و از طريق شبكه به تله كنفرانس ها منتقل و يا به برقراري يك ارتباط تصويري زنده در وب كمك كنند.

در حال حاضر وب كم ها قيمت بسيار مناسبي پيدا كرده اند و نرم افزار آن ها اغلب با خود وب كم ارائه مي شود. وب كم ها رنج پيكسلي پايين تري نسبت به دوربين هاي ديجيتال عكس برداري دارند و اغلب طيف بين ۴۸۰ در ۶۴۰ پيكسل را در بر مي گيرند. براي خريد يك وب كم مناسب و خوب بايد آن را از ۳ نظر اندازه تصوير (image size)، كيفيت تصوير (image quality) و سرعت فريم (frame speed) بررسي كنيد و بعد از آن به ۳ نكته مهم پهناي باند اينترنت، نوع اتصالات وب كم و نرم افزار آن توجه داشته باشيد.

پهناي باند: اگر قرار است وب كم را براي رايانه منزل و استفاده هاي شخصي تهيه كنيد و قرار است با يك مودم معمولي و از طريق خط تلفن ارتباطي تصويري را در شبكه اينترنت برقرار كنيد نيازي به تهيه وب كم هايي با وضوح تصوير بسيار بالا نداريد زيرا پهناي باند شما كم است و تصاوير با پرش و قطع و وصل همراه مي شود پس بهتر است براي استفاده هاي خانگي خيلي هزينه نكنيد زيرا يك وب كم معمولي هم نياز شما را برآورده مي كند.

اتصالات: بيشتر وب كم هاي موجود در بازار از پورت و درگاه USB پشتيباني مي كنند كه تقريبا مي توان گفت هر رايانه اي درگاه USB را دارد اما دقت كنيد كه اگر پورت هاي USB سيستم شما درگير سخت افزارهاي ديگري چون ماوس، چاپگر و غيره است هنگام خريد وب كم يك HUB USB (قطعه اي سخت افزاري كه داراي چندين درگاه USB است و مي توانيد آن را با هزينه بسيار كمي تهيه كنيد) نيز خريداري كنيد تا تعداد پورت هاي USB سيستم شما افزايش پيدا كند.

نرم افزار: هر وب كمي نرم افزاري به همراه خود دارد كه امكانات ويرايشي متفاوتي را به كاربرش مي دهد. اگر ويرايش تصوير برايتان مهم است بهتر است هنگام خريد به ويژگي ها و ابزارهايي كه برنامه وب كم در اختيارتان مي گذارد توجه كنيد؛ امكاناتي چون بالا بردن شفافيت تصوير، قوي تر كردن رنگ ها و همچنين ابزارهايي ويژه براي تله كنفرانس ها.


برچسب: webcam، خريد وب كم، قيمت وب كم، وب كم، وبكم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۲۰:۳۱ توسط:علي خدارحمي موضوع: